جستجو
دسته بندی ها

راهکار کره جنوبی در برابر مجرمان رمز ارز



یک نهاد حکومتی در کره جنوبی نرم افزار طراحی خواهد کرد که حرکت و جابجایی رمز ارزها را در دارک‌وب ردیابی می کند. این حرکت پاسخی است به پرونده های جنایی و تجاوز به عنف که به تازگی از این طریق کسب درآمد کرده‌اند.

به گزارش نیو دیلی، این ایده خلاقانه توسط آژانس اینترنت و امنیت کره یا KISA انجام شده و آن گونه که گفته می شود این نهاد از ماه ژانویه سال میلادی کنونی بر روی آن کار کرده است.

این پرونده ها شامل گروهی از مردان جوان می شود که متهم به راه اندازی یک چت روم پولی هستند که کاربران در آن پرداخت‌های رمزارزی انجام می دهند. مدیران اینجا چون ویدیو هایی درباره تجاوز و شکنجه قربانیان مونث نشان می دهد که برخی از آنها زیر سن قانونی بوده اند.
مدیران این چت روم برای پیشگیری از شناسایی شدن، بسیاری از تراکنش های خود را از طریق رمز ارز مونرو (XMR) انجام داده اند.

با این حال از این نظر که متهم اصلی این پرونده که متفکر ساخت این داستان کلی بوده است از همکاری با پلیس خودداری کرده و نهادهای اجرایی قانون تلاش کردند تا تراکنش‌ها و دسترسی به کیف پول های رمز ارزها متهمان را باوجود فعالیت گسترده ای در تعدادی از صرافی های رمزارزی پیگیری و ردیابی کنند.

این گروه مجرمین از سال ۲۰۱۸ در حال فعالیت بودند و گویا در زیر رادار پلیس تا زمانی که توسط خبرنگاران کشف شدند فرار کرده بودند.

KISA می‌گوید راهکار جدید و ابداعی آنها با به کارگیری هوش مصنوعی و فناوری یادگیری ماشین به صورت خودکار در وب سایت هایی که در دارک وب با رمز ارز فعالیت می کنند را مورد بررسی و ردیابی قرار خواهد داد. این راهکار همچنین یک پایگاه داده کامل ایجاد خواهد کرد که برای پلیس جهت یافتن مجرمین فعال در دارک وب یک ابزار کارآمد است.

آژانس اینترنت و امنیت کره جنوبی همچنین گفت، توسعه اینگونه راهکارها و ابزارها برای کاهش جرایم رمزارز پایه در دارک وب حالا بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت دارد چرا که این گونه فعالیت ها در کشور ما افزایش یافته است.

این نهاد قانونی همچنین گفت در سال گذشته تعداد کاربران دارکوب که از کره جنوبی بوده‌اند روزانه بیش از 15,000 نفر می باشد که نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش داشته است.

همچنین در سال گذشته میزان جابجایی رمز ها در دارک وب نسبت به سال ۲۰۱۸ یک و نیم برابر افزایش یافته.

این نهاد قانونی همچنین می گوید بستر مورد نیاز برای راه اندازی و تست نهایی این راهکار در حال آماده سازی می باشد و دولت کره جنوبی هزاران دلار برای راه اندازی آن هزینه کرده و در نهایت تا سال ۲۰۲۲ راه اندازی خواهد شد.