جستجو
دسته بندی ها

پایان عصر خودپردازها در چین



 

 براساس یک گزارش جدید، عرضه یوان دیجیتال چین که یک نوآوری مالی بزرگ به شمار می‌رود، می‌تواند پایان کار را برای دستگاه‌های خودپرداز کشور رقم بزند.

به گزارش رسانه هوو لانگ گوا کای جینگ (Huo Long Guo Cai Jing)، صنعت خودپرداز در سال ۲۰۱۵ و زمانی که حدود ۲۵۲۰۰۰ دستگاه در سراسر کشور نصب شد، به اوج خود رسید.

با این حال، این صنعت از سال ۲۰۱۷، رو به کاهش رفت.

بانک‌ها و اپراتورهای دستگاه‌های خودپرداز به جای استفاده از دستگاه‌های خودپرداز متداول، به دنبال اصلاح مدل‌های قدیمی یا جایگزینی آن‌ها با ترمینال‌های «هوشمند» هستند که با تراکنش‌های دیجیتال یوان سازگار خواهند بود.

این رسانه ادعا کرد که «پروژه تحول سیستم خودپرداز» سازگار با یوان دیجیتال از پیش آغاز شده است.

با این وجود، ممکن است به روزرسانی همه دستگاه‌های خودپرداز چین ۱۱ میلیارد دلار هزینه داشته باشد، هزینه‌ای که می‌تواند روند کار را حتی برای آغاز، بسیار بی‌اثر کند.

در آغاز سال جاری، رهبر بازار خودپرداز، گوانگدیان اکسپرس (Guangdian Express) گزارش داد که این شرکت در پروژه‌های تحقیق و توسعه در همکاری با تیم تحقیقاتی ارز دیجیتال تحت هدایت بانک مردم چین شرکت کرده است و همچنین به دنبال فناوری کیف پول سخت‌افزاری است. همین شرکت همچنین راهکارهای فناوری بلاک چین اختصاصی خود را گسترش داده و با تعدادی دیگر از ارگان‌های دولتی نیز همکاری می‌کند.

با همه این‌ها، سیستم عامل‌های پرداخت الکترونیکی وی‌چت پی زیرمجموعه ‌ی تن‌سنت و علی پی زیرمجموعه‌ی علی بابا در حال حاضر ۱۵ درصد از پرداخت‌ها و انتقال پول با یوان دیجیتال در چین انجام می‌شود که ممکن است بسیاری از نیازهای مالی مبتنی بر دستگاه‌های خودپرداز را برطرف کرده و به خوبی می‌تواند یک صنعت خودپرداز دیگر را ایجاد کند.

علی‌رغم این حقیقت که فعالیت صرافی‌های رمزارزی در کشور چین غیرقانونی است، پذیرش این صنعت نیز در چین فراوان است. تجارت رمزارزی در چین همچنان در حال رونق است و بیت کوین و آلت کوین‌ها همچنان یک گزینه پرطرفدار برای طبقات متوسط کشور هستند. این عامل دیگری است که می‌تواند بحث مالیات‌ خودپردازها را بیشتر به حاشیه بکشاند.

هفته گذشته یک ناظر  چینی مستقر در ژاپن ادعا کرد که راه‌اندازی یوان دیجیتال «نزدیک» است، چرا که چندین شرکت خصوصی هم‌اکنون در پروژه‌های آزمایشی سراسر کشور، در حال انجام اینکار بوده و برنامه‌هایی برای گسترش یوان دیجیتال در دست دارند